Alles over zelf visuele communicatie toepassen op jouw website.
1845
single,single-post,postid-1845,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Visuele communicatie

18 mrt Visuele communicatie

Waarom visuele communicatie werkt

Consumenten zijn op zoek naar vertrouwen. Door je klanten een professionele visuele weergave van jouw diensten en producten aan te bieden wek je dit vertrouwen op. Je kunt je diensten en producten op meerdere manieren visueel weergeven.

Visuele communicatie op websites.

Alle vormen van communicatie die niet primair tekst zijn, maar door middel van een 2D medium worden gecommuniceerd, worden een beeld genoemd en zijn dus onderdeel van de visuele communicatie. Het doel van een beeld is om duidelijk en overtuigend te communiceren. Websitebezoekers kijken namelijk het allereerst naar plaatjes en afbeeldingen, om vervolgens pas de teksten te lezen die hen aanspreken. Je zou dus kunnen stellen dat visuele communicatie de belangrijkste communicatie is die je kan doen op je site (van den Broek, 2010).

Infographics

Met behulp van Infographics kan informatie visueel aantrekkelijker en overzichtelijker worden weergegeven. Dit kan in de vorm van grafieken, diagrammen of educatieve tekeningen. Alle elementen in een Infographics dragen bij aan de informatie over bijvoorbeeld een actuele gebeurtenis of bevatten een analyse van een dataverzameling (Oosterveer, 2013).

Skeuomorphism

Het nabootsen van een fysiek voorwerp op een website of in een mobiele applicatie wordt ook wel Skeuomorphism genoemd. Dit wordt gebruikt om het vertrouwen en gewoonte van het fysieke object mee te geven aan de gebruiker. De term is bekend geworden door Apple die de notitieapplicatie op de Iphone ontwikkelde. Met deze mobiele app lijkt het alsof er notities worden gemaakt in een ringband met daarin afscheurbare blaadjes (Kivit, 2013).

Geen reactie's

Geef een reactie