Spreek jij al SEO-taal? Wij vertalen het naar het Nederlands voor je.
2384
single,single-post,postid-2384,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Van Seo-taal naar Nederlands

27 mei Van Seo-taal naar Nederlands

SEO termen vertaald

Online zichtbaar zijn, dat wil toch iedereen! Toch kan het soms lastig zijn om je aan zoekmachine optimalisatie te wagen. Een barrière die veel mensen ervaren zijn al die SEO termen, wat betekenen ze nu eigenlijk? We vertalen er een paar van SEO-Taal naar Nederlands. 

conversie opt 1

SEO

De belangrijkste en bekendste term misschien wel. SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftewel zoekmachine optimalisatie.

Keyword Density

Keyword density gaat om de verhouding van het zoekwoord ten opzicht van de rest van de tekst. De truc is om je zoekwoord een aantal keer te noemen maar dit niet te overdrijven. Als je bijvoorbeeld 4 keer mannen schoen in twee zinnen zet dan wordt dit door Google niet gewaardeerd.

Een handige tool die aangeeft hoe vaak je je keyword nog in de tekst moeten vernoemen voor een optimaal SEO resultaat is webtexttool. 

Ankertekst

Eigenlijk is een ankertekst gewoon een tekstje met een link er in, wanneer je op dit tekstje klikt kom je op een site terecht. Door middel van een ankertekst geef je de zoekmachine informatie over de website waar je naar verwijst. Het liefst zijn dit de woorden van jouw geoptimaliseerde pagina. Ankertekst speelt een vrij grote rol voor de rankings.

Backlink

Backlinks zijn links die naar jouw website verwijzen. Het hebben van backlinks is één van de belangrijkste voorwaarden voor een vindbare website. Backlinks tellen eigenlijk als een soort van stem, hoe meer backlinks hoe meer stemmen en hoe populairder je site is en hoger je site in de zoekresultaten zal verschijnen. Een andere naam voor deze links is trouwens inlink.

Meta Tags

Metatags zijn de woorden die je aan onder andere menu-items en pagina’s toevoegt om zoekmachines duidelijk te maken waar jouw pagina’s over gaan. Tegenwoordig doet google hier wat minder mee dan een aantal jaar geleden maar het kan sowieso geen kwaad om deze velden in te vullen.

conversie optimalisatie

Geen reactie's

Geef een reactie