Moet je adverteren met je merknaam? | Via3 new marketing & media
2572
single,single-post,postid-2572,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Moet je adverteren met je merknaam?

04 aug Moet je adverteren met je merknaam?

Adverteren met je merknaam

een do of een don’t?

Misschien vraag jij het je wel af. Je hebt je eigen bedrijf en wanneer je jouw merknaam intypt dan komt jouw website daar meteen te staan. Waarom zou je dan ook gaan adverteren met je merknaam? Wij geven je 3 redenen:

1. Meer Verkeer

Uit onderzoek van Google blijkt dat je meer verkeer naar je website krijgt als je adverteert op je merknaam. Zelfs als je al hoog in de organische zoekresultaten staat.

2. Concurrentie die er anders met jouw merknaam vandoor gaat

Ja, klinkt raar maar het gebeurt soms toch. Bedrijven die hoger dan jou in de zoekresultaten staan omdat ze adverteren met jouw merknaam. Wanneer je zelf niet op je merknaam adverteert kan het aantrekkelijk zijn voor jouw concurrenten om dit wel te doen. Als een bezoeker jouw merknaam intypt en er staat een ander bedrijf bovenaan dan heeft dit een negatieve invloed op het verkeer naar jouw website. Daarom kan je dit beter voor zijn door zelf te adverteren met jouw merknaam. Let wel op: dit is vaak pas relevant als je grote concurrentie hebt.

3. Zelf je sitelinks kiezen

In de organische zoekresultaten heb je geen invloed op welke sitelinks er bij jouw site getoond worden. Wanneer je adverteert op je merknaam kom je bovenaan in de zoekresultaten bij de advertenties te staan en daar kan je wel zelf bepalen welke sitelinks er worden weergegeven. Met behulp van deze sitelinks kunnen mensen in een klik naar een pagina die jij daar aangeeft. Zo maak je het voor je klanten makkelijker om te vinden waar ze op zoek naar zijn. 

Wil jij weten hoe zichtbaar jouw site is en waar jouw kansen liggen? Doe dan vrijblijvend de SEO-check 

 

Geen reactie's

Geef een reactie