meer websitebezoekers door “Hoe-doe-ik vragen” | Via3 new marketing & media
2625
single,single-post,postid-2625,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

meer websitebezoekers door “Hoe-doe-ik vragen”

17 aug meer websitebezoekers door “Hoe-doe-ik vragen”

Win klanten met How to vragen

Hoe kan ik mijn klanten helpen en tegelijkertijd nieuwe klanten werven? Dit is een voorbeeld van een how-to vraag.

“Hoe doe ik..” en “How to..” zoekopdrachten zijn immens populair en daar kan jij natuurlijk slim op inspelen!

Hoe doe ik dat dan?

Hoe doe ik vragen kan je behandelen in een blog of social media bericht maar natuurlijk ook in een youtube filmpje. Een youtube filmpje waarin je mensen iets leert heet een youtube tutorial.

Ook je pagina’s optimaliseren op een veelgezochte “hoe maak je..” of “hoe doe je..” vraag in jouw vakgebied kan helpen om hoger in de zoekresultaten te komen. Op deze manier speel je direct in op de vraag van je klanten en kan je ze meteen verder helpen.

Hoe zorg ik ervoor dat dit voor mij iets oplevert?

Ten eerste levert het optimaliseren van je pagina’s op veel gebruikte zoekopdrachten je een hogere positie in de zoekresultaten en dus meer bezoekers op je website op. Ook in youtube filmpjes kan je naar je website verwijzen en zo meer website bezoekers trekken.

Ten tweede win je vertrouwen van je lezers/kijkers wanneer je ze helpt geholpen met een filmpje of tekst en zullen ze daardoor eerder geneigd zijn om wat terug te willen doen.

Ten derde willen mensen altijd hetzelfde effect als in het filmpje, als er in het filmpje een bepaald product gebruikt wordt zijn kijkers eerder geneigd om dit product te kopen.

Bijna een derde van de kijkers geeft aan na een how-to filmpje het product daadwerkelijk te kopen.

Hoe begin ik hiermee?

Ten eerste is het slim om in kaart te brengen wat jouw doelgroep wil leren. Zoek bijvoorbeeld met een zoekwoordonderzoek uit waar je doelgroep online op zoekt. Ook kun je in je klantenkring op zoek gaan naar brandende vragen.

Ten tweede is het slim om vast te stellen wat je wilt dat bezoekers doen na het zien van je how-to filmpje of het lezen van een how-to blog. Wil je bijvoorbeeld dat ze een actie ondernemen of contact met je opnemen? Of wil je dat ze een product kopen? Kies de gewenste actie en doe aan het einde van je bericht een duidelijke call-to-action!

Ten derde: maak een filmpje of schrijf een artikel over een brandende how-to vraag

Wil jij weten hoe zichtbaar jouw site is en waar jouw kansen liggen? Doe dan vrijblijvend de SEO-check 

Geen reactie's

Geef een reactie