Wil jij invloed hebben op jouw eerste indruk?
2415
single,single-post,postid-2415,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Je eigen eerste indruk bepalen

08 jun Je eigen eerste indruk bepalen

Je eerste indruk in de zoekresultaten

Hoe komen mensen op jouw website? Meestal is dit via de zoekresultaten van Google. De zoekresultaten pagina van Google is dan ook de plek waar mensen een eerste indruk vormen van jouw bedrijf. Belangrijk dus dat:

1: Je daar goed te vinden bent

2: Mensen in een oogopslag zien waarom ze naar jouw site moeten komen

photo-1416339442236-8ceb164046f8

Wist je dat je zelf kunt bepalen welke tekst google weergeeft in de zoekresultaten?

De beschrijving die je ziet in de zoekresultaten kan je zelf makkelijk bepalen vanuit de backend van je site. Als jij jouw boodschap goed kan overbrengen in de organische zoekresultaten trek je al snel veel meer bezoekers naar je site. Dit is nu eenmaal de eerste stap bij het werven van klanten.

Maar hoe doe je dat nu eigenlijk?

Het is simpel! Vul bij elke pagina de title tag in. Dit is de dikgedrukte en klikbare tekst die in de zoekresultaten staat. Het is belangrijk dat deze tekst de zoeker echt prikkelt. Een vraag stellen werk dan vaak het beste.

Tip: gebruik niet meer dan 100 karakters in je title tag.

Daarnaast staat er ook altijd een beschrijvend tekstje onder de klikbare tekst, dit is de meta description. Hier vertel je in 2 a 3 zinnen waarom de bezoeker naar jouw site moet komen. Gebruik hiervoor niet meer dan 200 karakters.

Tip: verwerk je zoekwoorden in de meta description.

Geen reactie's

Geef een reactie