Hoe benader je jouw doelgroep?
2274
single,single-post,postid-2274,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Hoe benader je je doelgroep nu eigenlijk?

12 mei Hoe benader je je doelgroep nu eigenlijk?

Daar kunnen we hele teksten over schrijven maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Via3 vat (heel kort) samen hoe je je doelgroepbenadering kunt inrichten:

Dataviz1

Zoals je ziet zijn er twee “stromingen” namelijk de actieve aanpak en de passieve aanpak. Ik leg ze voor het gemak even uit aan de hand van een voorbeeld. Stel je hebt een website in stropdassen dan kun je je doelgroep eigenlijk splitsen in twee groepen.

De eerste groep is de actieve groep. Met actief bedoelen we de mensen die zelfstandig op zoek gaan naar jouw product of dienst, ze zijn zich dus bewust van hun behoefte. Dit zijn de mensen die op google gaan zoeken naar stropdassen. Je kan deze mensen het beste naar jouw site trekken door jouw website te optimaliseren op de juiste zoektermen. Zo komt jouw website bovenaan wanneer mensen naar je product zoeken.

De tweede groep is de passieve groep. Deze mensen zijn niet zo zeer actief op zoek maar als ze je product ergens tegen komen zouden ze wellicht ge√Įnteresseerd zijn, zij zijn zich dus nog niet bewust van hun behoefte. Dit zijn de mensen die aan het internetten zijn en die dan ineens een banner of een facebook reclame voorbij zien komen voor stropdassen en dan denken “Hey, die heb ik toevallig nodig laat ik even op de website kijken.” Je kunt deze mensen het beste bereiken door middel van actieve marketing zoals display marketing of advertenties op facebook.

Wil je weten hoe goed jouw website gevonden wordt door je doelgroep? Klik dan in de banner op SEO check en kom gratis te weten wat jouw online positie is. Dan plannen we daarna een afspraak in en geven we je advies over hoe jouw actieve en passieve doelgroep het beste bereikt kunnen worden.

Geen reactie's

Geef een reactie