Google Adwords, hoe werkt dat nu eigenlijk?
2293
single,single-post,postid-2293,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Remarketing, hoe werkt dat nu eigenlijk?

15 mei Remarketing, hoe werkt dat nu eigenlijk?

Hoe werkt Remarketing?

Stel je hebt een speelgoedwinkel. Je hebt een breed assortiment en alle producten zijn ook terug te vinden in de webwinkel.

Code 

Jan is op zoek naar  lego, hij is zich aan het oriënteren in jouw webwinkel en bekijkt verschillende Lego producten. Jij als ondernemer maakt gebruikt van Remarketing en hebt een klein stukje bijbehorende code aan je website toegevoegd. Dit stukje code ziet dat Jan productpagina’s over Lego bekijkt. Deze informatie over Jan wordt automatisch doorgegeven aan de Remarketing functie binnen Google AdWords (aan de hand van een cookie-id).

normal_lego

Lijsten

Binnen remarketing heb je verschillende lijsten aangemaakt. Deze lijsten corresponderen met de verschillende productgroepen in je webwinkel. Een lijst voor Lego, een lijst voor playmobile enzovoort. Het cookie-id van Jan is automatisch toegevoegd aan de lijst “Lego”.

Beeldadvertenties

Voor de verschillende lijsten heb je toepasselijke beeldadvertenties gemaakt. Voor de Lego lijst heb je een advertentie gemaakt die duidelijk stelt: “Groot assortiment Lego, snelle levering, lage prijzen”.

Na verschillende Lego producten bekeken te hebben heeft Jan je website verlaten. Hij gaat zich verder oriënteren en bezoekt andere webwinkels, blogs en fora. Veel van deze blogs en fora zijn aangesloten bij het Display Netwerk van Google. Zij tonen relevante AdWords advertenties aan hun bezoekers.

webdevelopment1

Bezoekers volgen

Jan komt op blog Y en de alarmbellen gaan rinkelen. De blog Y vertoont AdWords advertenties. AdWords herkent het cookie-id van Jan. AdWord bekijkt nu de Remarketing lijsten en ziet dat Jan op jouw lego lijst staat. AdWords toont vervolgens jouw Lego advertentie op blog Y aan Jan.

Conversie

Het gevolg is dat Jan bewust of onbewust wederom met je webwinkel wordt geconfronteerd. Daarnaast heeft Jan de mogelijkheid om op de advertentie te klikken, wat hem direct naar het Lego assortiment op jouw website leidt. Dit vergroot de kans dat Jan een terugkerende bezoeker wordt en dus de kans dat je aan Jan de Lego gaat verkopen.

Geen reactie's

Geef een reactie