Wil je facebook gaan inzetten voor jouw bedrijf? Lees dan eerst onze tips!
2330
single,single-post,postid-2330,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Facebook voor bedrijven

26 mei Facebook voor bedrijven

Facebook voor bedrijven

Facebook is een online netwerkservice, door middel van een gebruikersaccount of een bedrijfsaccount kunnen mensen via dit platform op de hoogte blijven van elkaars updates. Dit kunnen onder andere foto’s zijn, berichten, evenementen of video’s.

Wanneer je besluit aan de slag te gaan met Facebook willen we je graag de volgende tips meegeven.

  1. Creëer een fan page: dit is een functie gericht op bedrijven die je helpt om de content op Facebook te optimaliseren.
  2. Gebruik custom HTML: Op het eerste gezicht kan het lastig lijken om je Facebook-pagina naar wens in te richten. Echter is het door middel van het gebruik van de op maat gemaakte Programmeer code en de Facebook Mark-up Language (FBML) wel degelijk mogelijk om een gave pagina te creëren met een eigen identiteit. Door te coderen met FBML kan je namelijk de tabbladen op de facebook fanpagina aanpassen. Hier kan je bijvoorbeeld tabbladen van maken voor productinformatie, applicaties of zelfs een webshop.
  3. Gebruik originele content. Geef de volgers van de Facebook-pagina de informatie die ze niet op andere kanalen kunnen vinden, zodat Facebook echt een aanvulling wordt.
  4. Maak gebruik van Facebook’s applicatie’s. Denk hierbij aan de functie om evenementen te organiseren, video’s te uploaden en apps te gebruiken.
  5. Integreer Facebook met jouw website.
  6. Maak gebruik van de marketingfunctie van Facebook om bewustzijn bij je doelgroep te verhogen. De doelgroep van de campagne is met Facebook makkelijk vast te stellen en goed bereikbaar. Let er wel op dat de content interessant is voor de doelgroep en dat de sales er niet te dik bovenop ligt.

Geen reactie's

Geef een reactie