Hummingbird | Via3 new marketing & media
1295
single,single-post,postid-1295,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Hummingbird

15 nov Hummingbird

Sinds september heeft Google de update Hummingbird toegepast in haar zoekmachine. Hummingbird probeert verbanden te leggen, gesprekken te begrijpen en vragen te beantwoorden. Deze update moet echter niet worden onderschat, want de verwachting is dat Hummingbird invloed heeft op ongeveer 90% van alle zoekopdrachten!

Google snapt nu dat een webgebruiker die op de term ‘bioscoop in de buurt’ zoekt dat daarmee bedoelt: vanaf zijn huidige locatie. Dus kijkt Google in dit geval direct naar de huidige locatie van de gebruiker en zoekt bioscopen binnen een bepaalde straal. Wilt de kok des huizes van vanavond, weten hoeveel calorieën er in de couscoussalade zitten. Door het toevoegen van microdata in webteksten komt de kok te weten dat de couscoussalade 450 calorieën bevat.

Hummingbird

Microdata zijn de coderingen die gebruikt worden om de elementen in de broncode van een webtekst te benoemen. De broncode is het script dat bepaalt hoe de website eruit ziet. Met microdata wordt de inhoud van je website als open en bruikbare data gepresenteerd. Deze extra ondersteuning kunnen de zoekrobots gebruiken.

Door de Hummingbird update wordt het optimaliseren en goed inrichten van webpagina’s belangrijker dan ooit. Als je een site wilt optimaliseren, betekent dit dat er nog meer rekening moet worden gehouden met persoonlijke en lokale zoekopdrachten. Er moet dan ervoor gezorgd worden dat een website een aantal gerelateerde zoekvragen beantwoordt, want Google rankt de zoekwoorden vanaf heden dus ook op relevantie. Door het beschrijven van informatie als beoordelingen, contactgegevens, recensies, en reviews met een codering herkent Google deze ‘extra data’ velen malen sneller.

Geen reactie's

Geef een reactie