Converteren kun je leren | Via3 new marketing & media
2647
single,single-post,postid-2647,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Converteren kun je leren

19 aug Converteren kun je leren

Converteren kun je leren

Hoe maak je van jouw bloglezers trouwe klanten? Met deze tips converteer jij jouw lezers tot klanten door middel van jouw communicatie-uitingen!

Je kunt deze tips toepassen in jouw blogs, social media uitingen en zelfs in teksten of afbeeldingen op jouw website.

1: Ken je doelgroep

Het begint bij het in kaart brengen van jouw doelgroep. Wie wil je aanspreken? En waar hebben deze mensen behoefte aan? Klinkt simpel maar deze stap wordt helaas maar al te vaak overgeslagen .
Ben je concurrenten een stap voor door de doelgroep goed te kennen!

Dit wil je over je doelgroep weten:

  • leeftijd
  • geslacht
  • werkgebied
  • interesses
  • problemen waar ze tegenaan lopen
  • welke zoektermen gebruiken ze

tip: Maak op basis van deze gegevens een ijkpersoon. Een ijkpersoon is een fictief persoon die precies in jouw doelgroep past. Maak een voorstelling van hoe deze persoon eruit ziet, waar die woont en hoe diegene praat, zodat je de ijkpersoon zo levendig mogelijk voor kunt stellen.

Houd jouw ijkpersoon in gedachte wanneer je dingen schrijft, zo kan jij jouw communicatie nog beter toespitsen op jouw doelgroep!

2: Behandel pijnpunten

De best gelezen blogs gaan over hoe je pijnpunten kunt oplossen.

Pijnpunten zijn onderwerpen waar je lezers echt iets aan willen doen en tips over nodig hebben. Voorbeelden van dit soort onderwerpen zijn onder andere “hoe verdien ik meer?” of “hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?”.

Let op: als je het hele probleem al oplost hebben mensen geen reden meer om jou te contacteren. Het is zeker goed om je doelgroep te helpen maar let op dat je ook nog ruimte open laat voor vragen.

3: Speel in op de koopcyclus van klanten

Voordat klanten klaar zijn om iets te kopen gaan ze eerst door een cyclus heen. Die koopcyclus bestaat uit de volgende stappen:

  1. Ze hebben een probleem. Daarvoor hebben iets nodig maar ze zijn er nog niet zeker van wat het is.
  2. Ze gaan op zoek naar een oplossing.
  3. Ze vinden een oplossing maar moeten nog beslissen of ze ervoor willen gaan.
  4. Ze kopen het.

Tip: Speel met je blog in op deze stappen. Ga met je tekst eerst in op de behoefte van de klant, vervolgens op de belofte: waar kan jij voor zorgen en ten slotte het bewijs: waarom ben jij daar de beste keuze voor?

4: Wees overzichtelijk

Deze tip is heel simpel, maak het voor de lezers zo makkelijk mogelijk om je boodschap te begrijpen. Dus zet duidelijk aan het einde van de blog wat je wilt dat je lezers nu doen.

  • Trek lezers naar de belangrijke dingen door te werken met dik gedrukte en schuingedrukte tekst.
  • Maak gebruik van opsommingstekens en witregels.
  • Maak dingen, indien mogelijk, visueel met afbeeldingen of infographics.

 

Geen reactie's

Geef een reactie